Förvaltnings- och hyresadministratör

Här nedan finner du information om tjänsten.

Vi fortsätter att växa och söker nu en Förvaltnings- och hyresadministratör med team- och leveransansvar.

Är du en erfaren hyresadministratör som vill bidra med din kunskap och få chans till utveckling? Vill du jobba hos ett entreprenörsdrivet och snabbfotat bolag med familjär företagskultur? Vi söker nu dig som är strukturerad och noggrann, som tycker om att ta ett helhetsansvar för leverans och som är redo för att arbetsleda ett mindre team. Hos oss har vi långa kundrelationer, ger stort mandat till våra medarbetare och vi gillar att ha kul på jobbet! Är det dig vi letar efter?

Tjänsten
Som förvaltnings- och hyresadministratör med team- och leveransansvar får du en central roll i organisationen. Du arbetsleder en grupp på tre medarbetare och kommer att arbeta med att utveckla rutiner och arbetssätt inom framför allt hyresadministration. Tjänsten är delvis nyinrättad med ansvar för gruppens leverans och den innebär många kontaktytor både inom och utanför bolaget. I förvaltningsorganisationen finns ca 60 medarbetare varav ca 35 i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Arbetsledning av teamet samt ansvar för leverans
  • Intag av nya fastigheter med tillhörande registrering
  • Utveckling av processer och rutiner
  • Stöd till förvaltning som t ex sammanställningar till affärsplan eller till hyresgäster
  • Månadsvis rapportering till kund
  • Utredningar
  • Hyresgästservice som t ex att svara på frågor från hyresgäster
  • Du utgår från vårt kontor i Danvikstull

Vi erbjuder
Nordic PM är ett entreprenörsdrivet värderingsstyrt bolag med fokus och engagemang för våra kunder och uppdrag. Vi har långa kundrelationer, mycket nöjda kunder och medarbetare och vi tycker om att ha roligt tillsammans. Vi lever efter våra värderingar som är professionalism, flexibilitet, snabbhet och nytänkande. I rollen får du stort eget ansvar och har stora möjligheter att påverka. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och hjälpsamhet, vi har god sammanhållning och månar om varandra.

Din bakgrund och person
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning. Gedigen erfarenhet från hyresadministration och erfarenhet från att arbeta i fastighetssystem är ett krav, liksom goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Som personer är du noggrann och strukturerad med god förmåga att arbetsleda. Du har lätt för att kommunicera, tycker om att arbeta proaktivt och är serviceinriktad.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 26 januari 2023. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se