Förvaltare inom Retail

 

Nu söker vi en erfaren Förvaltare inom retail

Har du erfarenhet av förvaltning av retail och handelsplatser? Vill du jobba med ett brett förvaltnings-uppdrag med många kontaktytor? Vi och vår kund Point Properties expanderar och vi söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med oss! Vi är ett entreprenörsdrivet och snabbfotat bolag med familjär företags-kultur. Vi har långa kundrelationer, ger stort mandat till våra medarbetare och vi gillar att ha kul på jobbet!

Är det dig vi letar efter?

Tjänsten
Som förvaltare hos oss ansvarar du för fastigheternas driftnetton och jobbar aktivt med fastigheternas intäkter med omförhandlingar och delvis nyförhandlingar. Du ser till att fastigheternas affärsplan följs och att alla i fastighetsteamet utför de aktiviteter som behövs för att hålla deadlines och uppnå driftnettomål. Du är kundens förlängda arm och för kundens talan i fastighetsfrågor för det förvaltade beståndet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för fastigheternas budget och resultat

  • I förekommande fall upprätta affärsplaner

  • Bidra till att fastigheterna ger en optimal avkastning

  • Upprätta och följa upp budget och utfall för intäkter och kostnader för det förvaltade beståndet

  • Affärsansvar i egna projekt

  • Löpande analys och rapportering av nyckeltal

  • Månadsrapportera till kund

  • Föra dialog och presentera beslutsunderlag för investeringar och uthyrningar

  • Initiera utvecklingsprojekt för de förvaltade fastigheterna

  • Omförhandla befintliga hyresgäster

  • Hyra ut mindre vakanser

  • Föra dialog med hyresgäster

  • Ansvara för fastighetsteamets leverans (teknisk förvaltare och hyresadministratör) och hålla i teamets möten

Du utgår från vårt kontor i Danvikstull. Resor förekommer.

Vi erbjuder
Nordic PM är ett entreprenörsdrivet värderingsstyrt bolag med fokus och engagemang för våra kunder och uppdrag. Vi har långa kundrelationer, mycket nöjda kunder och medarbetare och vi tycker om att ha roligt tillsammans. Vi lever efter våra värderingar som är professionalism, flexibilitet, snabbhet och nytänkande. I rollen får du stort eget ansvar och har stora möjligheter att påverka. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och hjälpsamhet, vi har god sammanhållning och månar om varandra.

Din bakgrund och person
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning. Några års erfarenhet från förvaltning inom retail, erfarenhet från budget- och resultatansvar samt goda kunskaper i hyresjuridik är ett krav. Som person är du självgående, har god kommunikativ förmåga, är affärsorienterad och driven. Du är noggrann, serviceorienterad och gillar att förhandla och att göra affärer.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 16 februari 2023. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult 
Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult 
Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se