drifttekniker/
fastighetsskötare

 

Ansvarsområden

Som drifttekniker/fastighetsskötare på Nordic PM är du husansvarig och företagets representant på plats i fastigheterna, som du ansvarar för att sköta som om de vore dina egna. Du ansvarar för att utföra det dagliga arbetet med tillsyn, inre och yttre skötsel av fastigheter, felavhjälpande och planerat underhåll samt det praktiska SBA-arbetet. Du ansvarar även för att skapa och upprätthålla en personlig kontakt med hyresgästerna och att lösa felanmälningar. Det förekommer även yttre skötsel med variation efter årstid.

 

Arbetsuppgifter

  • Avtalsrondering enligt driftplan.
  • SBA-rondering med tillhörande åtgärder.
  • Sprinkler- och brandlarmsansvarig – utföra veckokontroll av sprinkler samt månadsprov av sprinkler och brandlarm, medverka vid årsprov av sprinkler och brandlarm.
  • Tillsynsansvar för UE och SE enligt driftplan.
  • Tillsynsansvar för tillfälligt anlitad UE.
  • Tillsyn, skötsel och underhåll av värme, kyl – undercentraler, fläktrum, övriga tekniska och allmänna utrymmen, inom ramen för tjänstens tekniska kompetens.
  • Vid behov bistå med underhåll av tekniska installationer som ligger utanför tjänstens tekniska kompetens.
  • Rapportera synpunkter från hyresgäster till rätt person eller närmaste chef.
  • Ta emot felanmälningar, åtgärda och återkoppla till hyresgäst.
  • Vidta åtgärder vid akuta situationer och servicearbeten så att driftstörningar och skadeverkan minimeras för hyresgäster och fastighetsägare.
  • Föreslå drifteffektiviseringar samt vid behov medverka vid genomförande.
  • Vid behov medverka vid upprättandet av budgetunderlag.
  • Vid behov, bistå vid projektarbeten.
  • Mediaavläsningar, registrera i mediauppföljningsprogram, kontrollera avläsningen vid avvikelser samt rapportera till driftledaren.
  • Se till att tomma lokaler hanteras ekonomiskt, t.ex. värme och belysning.
  • Se till att tomma lokaler hålls i visningsbart skick, t.ex. avlopp, belysning, städning.
  • I mån av tid bistå vid visningar av fastigheter och tomma lokaler.
  • Ansvara för den inre och yttre skötseln på fastigheterna.

Utöver ovanstående, kan det tillkomma förändringar i ansvarsområden och arbetsuppgifter som är närliggande tjänstens kompetensområde.

Kunskapskrav

  • Gymnasieteknisk utbildning eller motsvarande utbildning inom driftteknik.
  • Minst tre års arbetserfarenhet inom driftteknik.
  • Teknisk kompetens per drifttjänst.
  • Viss datorvana.
  • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
  • Körkort.

Meriterande kompetens

  • Erfarenhet av orderhanteringsprogram.
  • Erfarenhet av mediauppföljningsprogram.
  • Erfarenhet av olika styrsystem.

Personlig kompetens

Att du har en engagerad personlighet med utpräglad servicekänsla, är bra på att kommunicera och att samarbeta med både hyresgäster, kunder och kollegor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Nordic PM tillämpar provanställning om sex månader.
Tillträde för tjänsten är den 1 oktober 2020.

Ansökan

Skicka din ansökan med CV och personligt brev till jobb@nordicpm.se. Skriv ”Drifttekniker/fastighetsskötare Arvika” i ämnesråden.

Sista ansökningsdag: 31 juli.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att höra av dig!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Reinius, Personalansvarig, 070-22 59 508.

Under vissa veckor i juli kan tillgängligheten på telefon vara begränsad pga semester. Lämna ett meddelande eller skicka ett sms så återkommer vi så snart vi kan.